Novosti
Etweening projekat “RETURNING TALES”
Škola “Ujedinjene nacije” jedina je srpska škola koja se pridružila Etweening projektu “RETURNING TALES” koji udružuje reciklažu i bajke sa krajnjim ciljem da se napravi scenografija koja će biti postavljena u holu škole, inspirisana motivima iz bajki a napravljena od reciklažnog materijala. Projekat je pokrenula škola iz Turske “Topkular Ortaokulu” Cilimli. U prvoj etapi trebalo je napraviti postere i logoe projekta u Canva aplikaciji (nalaze se u prilogu) i izložiti ih u holu škole.
Predstavnici naše škole na ovom projektu su Marija Golubović i Vesna Ignjatović.
Promocija knjige “Žalosna radost” – Jovana Lazović Ružičić
“Uvijek je bilo nešto čudesno u ljudima koji te dodiruju pogledom, osmijehom i lijepim rečima, ljudima koji ti uliju snagu i promijene svijet, nadom, koja ima krila i nikada ne prestaje da leti. Ti ljudi postali su oni, ratnici, koji bez riječi, hrabre jedni druge.”
Na sajmu knjiga naša nastavnica srpskog jezika i književnost je predstavila svoju prvu knjigu. O romanu su govorili Gordana Opalić, Branislava Crnoglavac kao i izdavač Milikić. Pomociji su pored porodice i prijatelja prisustvale kolelge iz škole, kao i drugi posetioci.
„Roman je pisan u trećem licu iz pozicije sveznajućeg pripovjedača što autorki omogućava da na nekim mjestima zastane, prividno zaustavi radnju i poslije je nastavi u drugom pasusu. To čekanje je dobar postupak kojim se čitalac uvlači u druge priče jednako važne za roman.“
– iz recenzije prof. dr Saše Kneževića











Na međunarodnoj Konferenciji o obrazovnim politikama „Skaliranje programa Obrazovanja za društvene inovacije u EU“, koja je održana u Nikoziji, Srbiju su predstavila 5 projekta među kojima je bio naš „ODI (Obrazovanje za društvene inovacije) u nacijama za sve generacije“.
Cilj održivog razvoja na koji smo se fokusirali bio je da ojačamo instituciju naše škole i doprinesemo kvalitetnijem obrazovanju. Učesnici projekta su bili učenici svih razreda, zaposleni u školi, roditelji. Definisane su određene pedagoške situacije (učenici su ih opisali u anketi na početku projekta), koje su potom dramatizovane metodom Formu teatra, gde smo „ulazili u tiđe cipele“. Bavili smo se neprihvatljivim ponašanjima i njihovim korekcijama, odnosno kako da bolje razumemo jedni druge i da unapredimo našu saradnju.
U anketi, sprovedenoj na kraju projekta, 89% učenika se izjasnilo da je poziv nastavnika izuzetno složen i odgovoran i da ih sada bolje razumeju.
U Srbiji je projekat „Change Shaping Schools” ralizovala organizacija KidHub u partnerstvu sa organizacijama iz Grčke, Rumunije, Kipra, Hrvatske i Velike Britanije.
Humanitarna izložba
“Umetnost stvaranja, lepota davanja, pod beskrajnim nebom prijateljstva”