Novosti

Dana 14.6.2024. uručeni su sertifikati učenicima i nastavnicima učesnicima projekta „Let’s Green The Future.“ Projekat je kao glavnu temu imao stanje klime i životne resurse. Učestvovali su učenici šestog i sedmog razreda naše škole. Cilј projekta je bio razvijanje i podizanje ekološke svesti kod mladih, kao i davanje prednosti rešenjima koja uklјučuju korišćenje tehnologije za održive i ekološki prihvatlјive svrhe.   Hvala svim učesnicima na trudu i posvećenosti u ovom važnom poduhvatu!

Поштовани родитељи,

У четвртак, 16. маја, колектив ОШ ,,Уједињене нације“ ступа у једнодневни штрајк, у знак солидарности и подршке колеги који је претрпео насиље од стране ученика.

 

Тога дана ученици неће имати наставу, а неће радити ни продужени боравак.

Протест почиње у 12 часова испред Народне скупштине Србије. Можете нам се придружити како бисмо заједно послали поруку да је безбедност ученика и запослених у школи најважнији предуслов за срећно и успешно образовање и васпитање, као и да се хитно предузму одговарајуће мере против насиља у школама укључујући и промену законске регулативе.

Хвала на разумевању!

Колектив ОШ ,, Уједињене нације“

Privremeni organ grada Beograda je 19.4.2024. godine doneo Odluku o đačkoj pomoći porodicama sa decom školskog uzrasta na teritoriji grada Beograda. Kako bi roditelji ostvarili pravo na ova sredstva, potrebno je da popune Obrazac koji može da se preuzme OVDE i sa fotokopiranom prednjom stranom platne kartice isti dostave odeljenjskom starešini, najkasnije do 27.5.2024. godine. Popunjene Obrasce dostavljaju svi roditelji učenika od 1. do 8. razreda tekuće školske godine kao i roditelji budućih đaka prvaka. Roditelji budućih đaka prvaka će isti Obrazac dostavljati stručnom saradniku prilikom testiranja predškolca u školi. Ukoliko je testiranje već obavljeno, potrebno je da roditelj preuzme obrazac, popuni ga i dostavi  sekretarijatu škole  najkasnije do 31.5.2024.

Povodom obeležavanja Svetskog dana knjige i autorskih prava, 18.4.  2024. g.održan je onlajn stručni skup

Digitalni alati web 2.0 i web 3.0 u kreiranju obrazovnih
sadržaja; Primena digitalnih alata u kreiranju ekoloških bajki i zajedničke digitalne knjige.

Voditelji stručnog skupa, nastavnici naše škole: Marija Golubović, Biljana
Gradojević, Vesna Ignjatović i Miloš Kozić su prezentovali upotrebu web alata: Crosswords labs, ChatGPT, Bing image creator i StoryJumper i način na koji će se uz pomoć veštačke inteligencije kreirati ekološka bajka. Organizator stručnog skupa, bio je KC Čukarica, odakle su naši nastavnici sa grupom učenika imali uključenje putem Zum platforme. Skupu su se priključile škole iz Turske, Italije, Rumunije, dopunskih škola iz dijaspore i iz cele Srbije. FeridunJuksel, nastavnik matematike i autor e-Twenning projekta Let’s green the future bio je poseban gost skupa svojom prezentacijom o veštačkoj inteligenciji zajedno sa Jasemin Altun, nastavnicom engleskog jezika. Tokom radioničarskog dela skupa, učenici su kreirali ekološke bajke i postavili ih u digitalnu knjigu u StoryJumper -u. Time je cilj skupa u potpunosti bio ispunjen.

 

Nagrada na literarnom konkursu

Učenica 7/4 Marija Miletić, osvojila je treću nagradu na literarnom konkursu Dečjeg odeljenja „Čika Jova Zmaj“ Biblioteke grada Beograda „Kad porastem biću…“. Na konkursu su učestvovali osnovci iz Srbije i dijaspore. Marija peti put zaredom osvaja neko od priznanja na ovom konkursu. Njeni literarni radovi već su objavljivani u dnevnom listu „Politika“, koji je izvestio o rezultatima i na ovogodišnjem konkursu. Čestitamo Mariji i želimo joj još puno uspeha!

 

Informacija o pravu na besplatne udžbenike za učenike u školskoj 2024/25. godini

Pravo na besplatne udžbenike ostvaruju :

  • učenici iz socijalno ugroženih porodica (primaoci novčane socijalne pomoći)
  • učenici koji stiču osnovnoškolsko obrazovanje i vaspitanje po individualnom obrazovnom planu, uključujući i IOP 3
  • učenici sa smetnjama u rauvoju i invaliditetom, koji se obrazuju po individualnom obrszovnom planu, a porrtrebni su im prilagođeni udžbenici
  • učenici iz porodica u kojima je troje i više dece u sistemu obrazovanja i vaspitanja, s tim da navedeno pravo ostvaruje dete/deca koja su učenici osnovne škole. Ukoliko osnovnu školu pohađa više dedece iz porodica koje ostvaruju pravo na dobijanje ucbenika na osnovu ovog kriterijuma, udžbenike dobija dete/deca koja su prva počela da stiču osnovno obrazovanje i vaspitanje, bez obzira na redosled rađanja
  • učenici iz porodica u kojima je nosilac roditeljske brige samo jedan roditelj, odnosno ukoliko je drugi roditelj preminuo ili je nepoznat
  • učenici koji boluju od retkih bolesti
  • učenici koji ostvaruju pravo na tuđu negu i pomoć
  • učenici prvog i drugog razreda osnovne škole koji su gluvi, a kojima su potrebni prilagođeni udžbenici u elektronskom formatu, sa video sadržajima na srpskom znakovnom jeziku

Potrebna dokumentacija po kriterijumima prava dobijanja:

  • za učenike iz socijalno ugroženih porodica – rešenje (kopija) kojim se utvrđuje pravo na ostvarivanje socijalne novćane pomoći
  • za učenike koji su iz porodica u kojima je troje i više dece u sistemu obrazovanja i vaspitanja, s tim da navedeno pravo ostvaruje dete/deca koja su koja su učenici osnovne škole. Ukoliko osnovnu školu pohađa više dece iz porodice, udžbenike dobije dete/deca koja su prva počela da pohađaju osnovnu školu – potvrda obrazovno-vaspitne ustanove o svojstvu učenika za svako dete. Za učenike koji se nalaze u osnovnoj školi, škola ne izdaje potvrdu, jer škola poseduje podatke o navedenim učenicima
  • za učenike iz porodica u kojima je nosilac roditeljske brige samo jedan roditelj – rešenje (kopija) kojom se utvešuje svojstvo roditelja, odnosno umrli list za drugog roditelja
  • za učenike koji boluju od retkih bolesti – izveštaj lekara
  • za učenike koji ostvaruju pravo na tuđu negu i pomoć –  rešenje (kopija) kojim se utvrđuje  navedeno pravo
  • za učenike koji stiču odnovno obrazovanje po IOP-u nije potrbna dokumentacija, jer škola poseduje podatke o tim učenicma

Roditelji učenika koji ostvaruju prava na besplatne udžbenike, po bilo kom osnovu treba da se  što pre prijave odeljenjskom starešini učenika sa dokumentacijom ( ukoliko je potrebna za ostvarivanje prava). Krajnji rok je 19. april.2024. godine

Upis u prvi razred

Upis u prvi razred obavlja se preko aplikacije eUpis. Roditeljima će aplikacija biti dostupna od 20. marta do 31. maja 2024. godine. Na aplikaciji roditelji biraju termin za upis i testiranje deteta. Detaljnije informacije možete naći na našem sajtu, na stranici učenici-upis u prvi razred.

Povodom obeležavanja ovog dana, sa učenicima Đačkog parlamenta organizovano je takmičenje u izradi najboljeg postera.

Učenici su nakon pogledane prezentacije o bezbednosti na internetu i bontonu na internetu kreirali postere u Canva aplikaciji.

Radionicu su vodili nastavnici Marija Golubović, Miloš Kozić, Vesna Ignjatović i Biljana Gradojević.

Naši učenici su imali odlične ideje koje su uspešno preneli na svoje postere, tako da izbor najuspešnijih, nije bio nimalo lak.
Bezbednost na internetu ima sve veću važnost s obzirom na prisustvo digitalnog nasilja, naročito među mladima.

Оbeležavanje Savindana

Pred prepunom tribinom svečane sale, učenici i nastavnici su izveli priredbu povodom obeležavanja Savindana. Pored dramske sekcije i školskog hora, posebnu pažnu su izazvali učenici koji su u narodnim nošnjama odigrali  splet narodnih igara.  Škola je na priredbi, sa ponosom  predstavila svoje najuspešnije učenike.

IMG_8230
IMG_8209
IMG_8064
IMG_8110
IMG_8135


IMG_8267
IMG_8333
IMG_8286
IMG_8251
IMG_8296
IMG_8290
IMG_8314


Ovogodišnji domaćini školske slave su učitelji veća prvog razreda.  Tradicionalno, ovaj svečani dan je posvećen je  i našim novim penzionerima koji su u protekloj školskoj godini ostvarili pravo na penziju.  Ove godine su to Dušanka Bugarinović, Rosa Kovačević i Milutin Jovanović. Želimo im da  dugo u zdravlju  i miru uživaju u zasluženoj penziji!

Drugo polugodište

Nastava u drugom polugodištu počinje u ponedeljak, 22. januara 2024. godine, po sledećem rasporedu: parna smena  pre podne, a neparna posle podne.

Svim učenicima i nastavnicima želimo uspešno drugo polugodište.

Etweening projekat “RETURNING TALES”

U okviru Etweening projekta „Returning tales“, čija je škola učesnik, organizovan je izbor najboljeg postera i logoa putem ankete. Naš logo je sa 809 glasova, osvojio 1. mesto i biće zaštitni znak svih aktivnosti projekta koje će se realizovati u narednom periodu. 

Etweening projekat „RETURNING TALES“

Škola „Ujedinjene nacije“ jedina je srpska škola koja se pridružila Etweening projektu „RETURNING TALES“ koji udružuje reciklažu i bajke sa krajnjim ciljem da se napravi scenografija koja će biti postavljena u holu škole, inspirisana motivima iz bajki a napravljena od reciklažnog materijala. Projekat je pokrenula škola iz Turske „Topkular Ortaokulu“ Cilimli. U prvoj etapi trebalo je napraviti postere i logoe projekta u Canva aplikaciji (nalaze se u prilogu) i izložiti ih u holu škole.

Predstavnici naše škole na ovom projektu su Marija Golubović i Vesna Ignjatović.


„Uvijek je bilo nešto čudesno u ljudima koji te dodiruju pogledom, osmijehom i lijepim rečima, ljudima koji ti uliju snagu i promijene svijet, nadom, koja ima krila i nikada ne prestaje da leti. Ti ljudi postali su oni, ratnici, koji bez riječi, hrabre jedni druge.“

Na sajmu knjiga  naša nastavnica srpskog jezika i književnost je predstavila svoju prvu knjigu. O romanu su govorili Gordana Opalić,  Branislava Crnoglavac kao  i izdavač Milikić. Pomociji su pored porodice i prijatelja prisustvale kolelge iz škole, kao i drugi posetioci.

„Roman je pisan u trećem licu iz pozicije sveznajućeg pripovjedača što autorki omogućava da na nekim mjestima zastane, prividno zaustavi radnju i poslije je nastavi u drugom pasusu. To čekanje je dobar postupak kojim se čitalac uvlači u druge priče jednako važne za roman.“
– iz recenzije prof. dr Saše Kneževića

IMG-3588
IMG-3584
IMG-3603
IMG-3639
IMG-3616
IMG-3646
IMG-3669

 

viber-image-2023-10-20-13-55-09-208
viber-image-2023-10-20-16-30-24-460
Ivana-1
Ivana

 

Na međunarodnoj Konferenciji o obrazovnim politikama „Skaliranje programa Obrazovanja za društvene inovacije u EU“, koja je održana u Nikoziji, Srbiju su predstavila 5 projekta među kojima je bio naš „ODI (Obrazovanje za društvene inovacije) u nacijama za sve generacije“.

Cilј održivog razvoja na koji smo se fokusirali bio je da ojačamo instituciju naše škole i doprinesemo kvalitetnijem obrazovanju. Učesnici projekta su bili učenici svih razreda, zaposleni u školi, roditelјi. Definisane su određene pedagoške situacije (učenici su ih opisali u anketi na početku projekta), koje su potom dramatizovane metodom Formu teatra, gde smo „ulazili u tiđe cipele“. Bavili smo se neprihvatlјivim ponašanjima i njihovim korekcijama, odnosno kako da bolјe razumemo jedni druge i da unapredimo našu saradnju.

U anketi, sprovedenoj na kraju projekta, 89% učenika se izjasnilo da je poziv nastavnika izuzetno složen i odgovoran i da ih sada bolјe razumeju.

U Srbiji je projekat „Change Shaping Schools” ralizovala organizacija KidHub u partnerstvu sa organizacijama iz Grčke, Rumunije, Kipra, Hrvatske i Velike Britanije.